Форум www.neformat.com.ua

Форум www.neformat.com.ua (https://forum.neformat.com.ua/)
-   Classical (https://forum.neformat.com.ua/classical/)
-   -   Terry Riley / Терри Райли (https://forum.neformat.com.ua/classical/45762-terry-riley-terri-rajli.html)

Drop 19.09.2011 06:30

Terry Riley / Терри Райли
 
Вложений: 31
Terry Riley
Terrence Mitchell Riley
*24.VI.1935


http://imageshack.com/a/img705/4551/riley01.jpg

Цитата:

Композитор Террі Райлі найбільш відомий як засновник мінімалістського руху своїм твором In C 1964-го року, а також завдяки впровадженню повторювань у західну музику. Композиції Райлі та його виступи з електронними клавішами та стрічковими ділеями заклали основу для руху «нью-ейдж». На додаток, бажання Райлі творити нову музику для людського розуму та вуха мало великий вплив на високо оцінюваний струнний квартет Кронос. Лише цих досягнень було би досить для широкого визнання, але, зважаючи на активну концертну діяльність Райлі та численні твори, написані ним на замовлення, здається цілком доречним те, що лондонська газета Sunday Times проголосила Райлі "одним з 1000 творців 20-го століття". Не дивно, що його творчість вплинула на багатьох композиторів, таких як Джон Адамс, Стів Райх, Філіп Гласс, Брайан Іноу, та популярні гурти The Who, Tangerine Dream та Curved Air.

Райлі показав, що композитор може писати та грати все, що відчуває доречним, і відкрив свій розум для будь-якого самовираження. Його творчість була описана в Los Angeles Times як така, що «походить із різних частин земної кулі й різних епох. У ній присутня імпровізаційна жила, ритмічна жвавість та мелодійна витонченість музики Індії, яку Райлі вивчав протягом багатьох десятиліть. При цьому вона також базується на класичній традиції та джазі, на прогресивних фортепіанних техніках Шопена, гармонійному багатстві імпресіоністів, на екстатичних імпровізаціях Джона Колтрейна".

Райлі народився 24 червня 1935 року, у місті Колфакс, Каліфорнія, що розташоване в горах Сьєрра-Невада. Він вивчав композицію під керівництвом Роберта Еріксона та фортепіано разом із Дуейн Хемптон у коледжі штату Сан-Франциско в 1955-57 рр. Потім навчався в Університеті Каліфорнії в Берклі протягом 1960-61 рр. Саме в ці роки почало формуватись його музичне бачення, на яке особливо вплинула зустріч із Ла Монте Янгом, якого він зустрів у Каліфорнійському університеті. Райлі сказав якось Гамаллу та Аммону Хаггерті з Rhythmos: "[Янг] мав чудове концептуальне відчуття щодо музики, я думаю, саме воно дало початок мінімалізму... Ідея Ла Монте полягала фактично в тому, щоб отримати одну велику форму, створювану просто довгими тонами, я думаю, в цьому й було справжнє серце мінімалістської музики".

Райлі додав повторення до концепції Янга й почав нову еру. Рання музика Райлі поклала початок мінімалістському руху. Його оригінальна робота, In C, складалася з 53 простих патернів, які об'єднувались в серії та повторювались, формуючи певну структуру. Фактично, не маючи мелодії, музика утворювалась повтореннями та порядком патернів. Сам Райлі пояснив свій внесок у західну музику в інтерв'ю Хаггерті: "по суті, мій внесок полягав у запровадженні повторень в західну музику в якості основного інгредієнта без будь-яких мелодій, без нічого, лише повторювані елементи, музичні патерни."

Протягом 1960-х років Райлі виконував свою музику з унікальним оснащенням. Використовуючи стару органну фісгармонію з мотором від пилососу, який обдував баластні опори та різні стрічкові ділеї, він влаштовував концерти, що тривали цілу ніч, приваблюючи публіку, яка приходила цілими родинами, щоб просто відпочити та послухати музику до самого сходу сонця. Восени 1967 року Райлі здійснив рекордний концерт безперервної музики у Філадельфійському коледжі мистецтв, що тривав вісім із половиною годин. У статті в Los Angeles Times були описані його концерти: «виступи Райлі легше пережити, ніж пояснити, він музикант неабиякої витонченості та технічної майстерності, музикант, який знаходиться в центрі звуків і входить в них зі щирою надією відкрити щось життєво важливе для підняття нашого духу...».

Протягом 1970-х років Райлі тримався осторонь музичної індустрії, займаючись тим, що приносило задоволення більше для його душі. В 1970 році він став учнем співака північно-індійської раги Пандіта Пран Ната, який справив значний вплив на його творче самовираження. Райлі навчався в нього та виступав у якості акомпаніатора на тампурі, табла та як співак аж до самої смерті Пран Ната у 1996 році. Під час численних поїздок до Індії в 1993 році він став спів-директором музичної навчальної програми в Делі. У Музичній школі Чисті Сабрі він провів двотижневий курс, присвячений класичним творам Пран Ната, даючи уроки співу та гри на табла та виконуючи раги під час семінарів. На завершення Райлі дав концерт разом із Закір Хуссейном на табла.

Постійно перебуваючи на передньому краї музичного розвитку, Райлі грав на електронних клавішах та використовував стрічкові ділеї в декількох проектах, що були впливовими для іншої музичної епохи. Такі релізи як A Rainbow in Curved Air (1969), The Persian Surgery Dervishes (1972) та Shri Camel (1978) були трансовими, багаторівневими творіннями, у яких поєднувались різні музичні стилі Сходу. Часто містячи імпровізаційні компоненти, ці роботи були попередниками стилю «нью-ейдж».

Велику частину популярних робіт Райлі написав, співпрацюючи з Девідом Харрінгтоном, засновником квартету Кронос. Вони зустрілися тоді, коли Райлі викладав курси північно-індійської раги та музичної композиції в коледжі Міллс в Окленді, штат Каліфорнія, на початку 1970-х. Результатом їхньої співпраці стали численні струнні квартети та інші твори, що отримали численні нагороди. Концерт для струнного квартету та оркестру The Sands став першим твором, написаним на замовлення Зальцбурзького музичного фестивалю. У 1985 році Cadenza on the Night Plain попав до «Десятки найкращих класичних альбомів року» за версією журналів Newsweek і Time. У 1989 році Salome Dances for Peace було номіновано на премію Греммі та обрано «найкращим класичним альбомом року» виданням USA Today. Харрінгтон про те, як твори Райлі розширили творчі межі квартету: "Спочатку це було дуже непросто для нас, як для групи, але в результаті ми досягнули звучання, яке відрізнялось від усього, що ми раніше робили. Був такий магічний момент, коли не вібрато, а сам смичок став головним виразником кольору. Це був один із тих перших моментів, коли Кронос дійсно об’єднались разом, як гурт". У кінці 1990-х, квартет Кронос замовив та презентував три квартети-реквієма, третій з яких, Requiem for Adam, відзначив двадцяту річницю співпраці Райлі із квартетом.

Райлі написав музику для багатьох інших сучасних музикантів і груп. Зокрема, у 1990-91 році він отримав замовлення написати твір до сторічного ювілею Карнегі-Холу. Jade Palace, твір із семи частин, виконав симфонічний оркестр Сент-Луїсу під керівництвом Леонарда Слаткіна. У 1991 році фонд Кусевицького доручив Райлі написати роботу за мотивами «Блюзів Мехіко» Джека Керуака. У результаті з’явився три-частинний твір June Buddhas для хору та оркестру. Музику Райлі замовляли та виконували California E.A.R. Unit, Abel-Steinberg-Winant Trio, Rova Saxophone Quartet, Amati string quartet, Array Music of Toronto, Zeitgeist, піаніст Вернер Берчі, гітарист Девід Танненбаум та Bowed Piano Ensemble Стівена Скота.

На початку 1990-х Райлі продовжував створювати нові музичні проекти. Він сформував групу, яка зосередилась на вокальних та інструментальних імпровізаціях, які отримали назву Кхаял (Khayal), що означає «уява» на хінді. Ансамбль виконував твори Райлі протягом чотирьох років. У 1992 році Райлі написав камерну оперу The Saint Adolf Ring, яка базується на ексцентричних малюнках, математичних обчисленнях та поезії швейцарського митця-шизофреніка Адольфа Вьольфлі. Пізніше він створив театральну компанію The Travelling Avantt-Gaard для виконання цієї роботи. Райлі поділився своїм захопленням життям та творами Вьольфлі: "Те, що захоплює нас - це уява художника, і шизофреніки є одними з найбільш творчих людей... Я думаю для них звичайні фільтри реальності якимось чином відкрились і вони здатні переживати речі, які ми можемо відчути лише в дуже змінених станах, але вони знаходяться у таком стані постійно."

Райлі писав і наприкінці 1990-х. Однією з видатних робіт цього періоду стала збірка 24 п’єс для гітари та гітарного ансамблю під назвою The Book of Abbeyozzud. Фестиваль у Норфолці замовив одну роботу в 1999 році, яка була виконана в Англії Sounds Bazaar за участю співачки Амелії Куні та мала назву What the River Said. Фонд Канагава в Йокогамі, Японія, зробив замовлення на написання п’єси для мікро-тонально налаштованого роялю під назвою The Dream, тривалістю цілий вечір.

Райлі подовжив свою кар'єру виконавця наприкінці 1990-х років, даючи сольні фортепіанні концерти, а також виступаючи в дуеті з такими артистами, як саксофоніст Джордж Брукс, індійський сітарист Крішна Бхатт та італійський контрабасист Стефано Скоданіббіо. У 1999 році в Делі Райлі виконував раги на музичному факультеті Делійського університету та на фестивалі Шівратрі. Він відвідав Росію вперше в травні 2000 року, виступаючи на фестивалі ім. Сергія Курьохіна в Санкт-Петербурзі, у Московській консерваторії, та в приватному клубі сучасної музики, Дом. Також у 2000-му році Брюс Коннор замовив сольний твір для віолончелі для колишньої віолончелістки квартету Кронос Джоан Жанрено.

На початку 2001 року музику Райлі було використано в новій постановці спектаклю Майкла МакКлюра «Josephine the Mouse Singer», що відбулась в Сан-Франциско. Y Bolanzero, п'єса для великого гітарного ансамблю, повинна була бути завершена в 2001 році, як і новий квінтет для квартету Кронос та новий саксофонний квартет для Arte Quartet. Національне управління США з аеронавтики та дослідження космічного простору (НАСА) доручило Райлі написати роботу для квартету Кронос, яка включатиме в себе звуки, записані в місії Voyager під час подорожі в глибокому космосі. Вона повинна була бути завершена в 2001 році.

За матеріалами статті «Gale Musician Profiles: Terry Riley». Переклад drop2305748.



Cписок творів @ terryriley.com

Дискографія:

In C

In C: 25th Anniversary Concert (1995)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 174 Mb
Вложение 23778
Нажмите на кнопку "Спасибо", чтобы увидеть ссылку (нужна регистрация)
Возможно, потребуется перезагрузка страницы.

In C (1968)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 96 Mb
Вложение 23779
Скачати
[свернуть]

Cинтезаторні та саксофонні твори, ч.1

A Rainbow In Curved Air (1969)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 92 Mb
Вложение 23780
Нажмите на кнопку "Спасибо", чтобы увидеть ссылку (нужна регистрация)
Возможно, потребуется перезагрузка страницы.

Happy Ending [Soundtrack] (1972)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 84 Mb
Вложение 23781
Скачати

Poppy Nogood and The Phantom Band "All Night Flight" Vol. 1 (1968)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 92 Mb
Вложение 23782
Скачати
[свернуть]

Cинтезаторні та саксофонні твори, ч.2

Shri Camel (1980)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 100 Mb
Вложение 23783
Скачати

Persian Surgery Dervishes (1992)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 99+109 Mb
Вложение 23784
Скачати [CD1] | Скачати [CD2]

Descending Moonshine Dervishes (1982)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 118 Mb
Вложение 23785
Скачати

Lifespan [Soundtrack] (1975)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 70 Mb
Вложение 23786
Скачати

The Last Camel in Paris (2008)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 123 Mb
Вложение 23787
Скачати
[свернуть]

Фортепіанні твори

The Harp of New Albion (1986)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 123+129 Mb
Вложение 23788
Скачати [CD1] | Скачати [CD2]

Lisbon Concert (1996)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 162 Mb
Вложение 23789
Скачати

The Padova Concert (1992)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 179 Mb
Вложение 23790
Скачати
[свернуть]

Твори для струнного квартету

Cadenza on the Night Plain (1985)
@ ex.ua, MP3 СBR 320 kbps 171 Mb
Вложение 23791
Скачати

Salome Dances for Peace (1989)
@ ex.ua, MP3 СBR 320 kbps 273 Mb
Вложение 23792
Скачати

Requiem for Adam (2001)
@ ex.ua, MP3 СBR 320 kbps 121 Mb
Вложение 23793
Скачати

The Cusp of Magic (2008)
@ ex.ua, MP3 СBR 320 kbps 98 Mb
Вложение 23794
Скачати

Cadenza on the Night Plain (1998)
@ ex.ua, MP3 СBR 320 kbps 92 Mb
Вложение 23795
Скачати
[свернуть]

Вокально-інструментальні твори

Songs for the Ten Voices of the Two Prophets (1983)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 103 Mb
Вложение 23796
Скачати

Atlantis Nath (2002)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 170 Mb
Вложение 23797
Скачати

Autodreamographical Tales (2010)
@ mediafire, MP3 VBR 161 kbps 89 Mb
Вложение 23798
Скачати
[свернуть]

Ранні та експериментальні твори

You're No Good (2000)
@ mediafire, MP3 СBR 192 kbps 114 Mb
Вложение 23799
Скачати

Music for the Gift (2000)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 156 Mb
Вложение 23800
Скачати

Reed Streams / In C (Mantra) (1999)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 147 Mb
Вложение 23801
Скачати

Olson III (1999)
@ mediafire, MP3 СBR 192 kbps 74 Mb
Вложение 23802
Скачати
[свернуть]

зі Стефаніо Скоданіббіо

Diamond Fiddle Language (2005)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 124 Mb
Вложение 23804
Скачати

Lazy Afternoon Among the Crocodiles (1997)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 61 Mb
Вложение 23803
Скачати
[свернуть]

Різні колаборації

The Book of Abbeyozzud (1999)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 152 Mb
Вложение 23805
Скачати

Church of Anthrax (1971)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 78 Mb
Вложение 23806
Скачати

Chanting the Light of Foresight (1994)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 119 Mb
Вложение 23807
Скачати

No Mans Land & Conversation With the Sirocco (1996)
@ mediafire, MP3 СBR 320 kbps 150 Mb
Вложение 23808
Скачати

Koln Concert [bootleg] (1975)
@ mediafire, MP3 СBR 192 kbps 55 Mb
Скачати
[свернуть]

Більше ніж просто композитор. Мультиінструменталіст, віртуоз, провидець, гуру. Вплив Террі Райлі на музику другої половини 20-го ст. важко переоцінити, бо він був один з тих першопрохідців, хто заклав основи не лише мінімалізму, одного з домінуючих напрямків в сучасній академічній музиці, але й вплинув на розвиток електронної та синтезаторної музики, ембієнту та нью-ейджу. З "великої трійки", поряд з Райхом та Глассом, Райлі - найзагадковіша, найбільш неоднозначна особистість, можливо тому що він ніколи не поспішав за успіхом, славою чи визнанням, тому що його творчість є лише продовженням, інструментом його духовних пошуків внутрішньої гармонії, краси та просвітлення. При цьому не менш палким і щирим здається його бажання поділитись з іншими своїм досвідом, передати частину своєї мудрості, спокою та життєвої сили. Одним словом, в сучасній західній музиці знайдеться мабуть небагато таких "бодхісаттв", як Террі Райлі.

Вище зібрав чималу дискографію Райлі, поділивши її для зручності, часто досить умовно, на окремі напрямки, в кожному з яких більш рекомендовані до прослуховування альбоми знаходяться вище і навпаки. До "обов'язкових" записів звичайно слід віднести такі класичні шедеври Райлі, як "In С" (яка у трьох версіях - класичній 68-го року, "краутроковій" 70-го на диску "Reed Streams / In C (Mantra)" та сучасній 95-го) та "A Rainbow In Curved Air", при чому для першого знайомства мабуть більше підійде остання робота. Взагалі ж, найкраще познайомитись з альбомами у різних напрямках, тому що, приміром, фортепіанні твори, такі як на "The Harp of New Albion" 86-го року, що належать до більш класичної традиції, помітно відрізняються від швидких синтезаторних переливів "Райдуги". Я вже не кажу про віртуозні твори для струнного квартету, зокрема, "Cadenza on the Night Plain" та "Salome Dances for Peace", що вимагають уважного прослуховування. Окремим відкриттям можуть стати ранні авангардні твори Райлі, особливо "You're No Good" та "Music for the Gift", на яких він безжалізно "препарує" живі записи за допомогою магнітофону, подібно до аналогічних експериментів Райха. Слухаючи їх, виникає відчуття, що половина сучасних електронних стилів, насправді були у Сімпсонах у Райлі в голові ще 50 років тому) Нарешті, окремого згадування звісно заслуговують колаборації з італійським контрабасистом Стефано Скоданіббіо (до речі, давно вже про нього існує навіть окрема тема), а когось може зацікавити і "психоделічно-краутроковий" диск з Джоном Кейлом "Church of Anthrax"... Дякую за увагу:hi:


Pied Paper 19.09.2011 19:10

Re: Terry Riley
 
абсолютный фаворит в минимализме для меня :pray:

Это была симпатия с первого звука, когда услышал старое исполнение In С и синтезаторный Sri Camel и самая что ни на есть любовь, когда услышал A Rainbow In Curved Air :oh-yeah:

Радуга была включена в список "25 самых влиятельных эмбиент-альбомов всех времен", хотя эмбиентом по сути не является. Тем не менее, это, наверное, лучшая в истории музыки аудиализация кислотного трипа. Гамма переживаний как интелектуального, так и эмоционального характера, глубина, многокрасочность и невероятная плотность событий в минуту звучания. Delay Worship в чистом виде :pray:

Не знаю как там с нью-эйджем, но на психоделическую электронику Райли очень повлиял, целые полчища psychedelic drone исполнителей берут дилей за основу и ритм и исповедуют культ кислоты, Лири и Райли.



Радуга в изогнутом воздухе под финальную сцену из Космической Одиссеи 2001 Кубрика

pm34 19.09.2011 21:48

Re: Terry Riley
 
Pied Paper, подписываюсь под каждым словом!:deal:
drop2305748, спасибо. Особенно за In C: 25th Anniversary Concert (1995), когда-то давно не смог найти эту версию.
Цитата:

Сообщение от Pied Paper (Сообщение 1529451)
Радуга в изогнутом воздухе под финальную сцену из Космической Одиссеи 2001 Кубрика

Кстати, сегодня послушивал Popol Vuh - Affenstunde (1970) и подумалось, что концовка альбома как раз Радугу Райли напоминает

Pied Paper 20.09.2011 14:40

Re: Terry Riley
 
Цитата:

Сообщение от pm34 (Сообщение 1529551)
Кстати, сегодня послушивал Popol Vuh - Affenstunde (1970) и подумалось, что концовка альбома как раз Радугу Райли напоминает

вот по поводу Пополей хотел написать, что это их, а не Райли скорее стоит считать осноположниками нью-эйджа, в Европе так точно. Хотя без минималистов конечно же не обошлось. Но упомянутый альбом мне очень симпатичен не только из-за сходства с Райли, но и из-за причастности к его созданию Клауса Визе :clever:

Думаю Райли так же влиятелен в мире психоделической и эмбиент-электроники, как Штокхаузен и Ксенакис в аналоговой, электроакустической и прочей "интеллектуальной" электроники. Райх в этой ситуации оказывается где-то между ними - Райли отвечает за шаманизм-мистицизм-психоделию, Штокхаузен за технику, алгоритмичность, структуру, а Райх в обеих областях успел себя показать :smile: А к нью-эйджу смело можно причислить Гласса, например :idea:. Схема конечно условная, но моему дионисийскому восприятию ближе всех Райли, в особенности его синтезаторные и органные произведения.

pm34 21.09.2011 17:31

Re: Terry Riley
 
А это видимо потому что Райли сталкивался с мощными индийскими галлюциногенами:stupid:

Dee Furry 28.10.2011 11:49

Re: Terry Riley
 
poppy nogood and the phantom band просто :in_love::in_love::in_love::in_love::in_love::in_love::in_love:

Anandamid 10.05.2013 21:03

Re: Terry Riley
 
Слушал tолько In C / Rainbow in the curved air- по эмоциональному воздействию близок к шведскому паракрауту (который им же и был инспирирован, в т.ч и любимая группа всех Швеций Алгарнас Традгард).

Каспар Хаузер 27.08.2015 10:40

Re: Terry Riley / Терри Райли
 
хорошо

https://mattstarling.bandcamp.com/al...eeds-for-brass

Anandamid 07.10.2020 23:05

Re: Terry Riley / Терри Райли
 
TERRY RILEY & DON CHERRY 1970 COPENHAGEN STUDIO SESSION
Медитативный этно-краут. A RAINBOW IN A CURVED AIR в ориентальном исполнении. Долго запрягают и еще дольше едут. И чем дольше, тем лучше, такая у этой музыки внутренняя логика.
https://i.postimg.cc/RFnZRzg2/Don-Ch...-1970-2010.jpg

Добавлено в 23:05 / Предыдущее сообщение было написано в 23:03

https://img.discogs.com/tNnWdROa4wa7...-2759.jpeg.jpg

ычич 08.10.2020 06:12

Re: Terry Riley / Терри Райли
 
Rhodíola rósea, о, это оч кайфовый альбом :up: с него я и начал в Дона зарываться


Текущее время: 17:17. Часовой пояс GMT +3.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Перевод: zCarot